Leírás
Szerző: André Stern
Egy boldog gyermek története…
Akit a képzés, a pedagógia napirenden lévő vitái érdekelnek, azok mindenképpen szánjanak időt ennek a könyvnek az elolvasására. És persze az anyukák, apukák, nagyszülők, óvoda- és iskolapedagógusok is, valamint akiknek fontos, hogy egy szabadabb, boldogabb, erkölcsileg érettebb generáció nőjön föl és vigye tovább az életet itt a Földön.
Egy izgalmas kísérlet – megdöbbentő eredményekkel
André Stern, akinek sohasem kellett iskolába járnia, beszámol gyermekkorának sokszínű mindennapjairól, ahol nyoma sem volt stressznek és teljesítménykényszernek. Elmeséli, hogyan tanult meg három évesen olvasni, és miért volt az mégis teljesen rendben, hogy végül olvasása csak nyolc évesen vált készségszintűvé. Elmondja, hogyan lehetséges, hogy szinte mindent meg tud javítani, hogyan fedezte fel a pi-számot egy lego-markoló összeszerelése közben, milyen hatással volt személyiségének fejlődésére Marcel Proust életműve, és hogyan fedezte fel a zene és a számítógépek világát. Immáron Európa-szerte heves vita folyik arról, hogy iskoláink vajon nem egy olyan zubbonyba kényszerítik-e gyermekeinket, amely többségük számára már túl szűk? André Stern könyve egy nem dogmatikus hozzájárulás ehhez a véleménycseréhez.