0

Egészség, érzelmi intelligencia, agykontroll II.

20 szeptember 2017 Sebestény Csilla Egyéb

Ebben a bejegyzésünkben már írtunk arról, milyen érzésekkel kell szembenéznünk nap mint nap – most pedig következzenek a megoldások:

Mit lehet tenni ezekkel az érzésekkel? Magunkba kell fojtani őket? Függetlenül attól, hogy ez szinte lehetetlen feladat lenne, eredményt sem érnénk el vele. Kísérletekkel kimutatták, hogy a negatív érzések elfojtása növelheti a rákra való fogékonyságot, és gyorsítja a betegség kialakulását.

A szorongó, rágódó, aggodalmaskodó életérzés eluralkodása, a belülről marcangoló bűntudat elhatalmasodása elsősorban az immunrendszer hatékony működését károsítja, így alapját képezi sok testi tünet megjelenésének.

Milyen megoldást kínál a tudomány ezekben a helyzetekben?

A legfontosabb felismerni, hogy érzelem szabályozásunk nem jól működik. Javításának a legfontosabb lépése az, hogy fokozatosan megtanuljuk az érzelmeink szavakban való kifejezését a belemerült átélés helyett.

Mi agykontrollosok szerencsés helyzetben vagyunk, hiszen olyan módszereket, technikákat tanultunk meg, amikkel segíteni tudjuk megbetegítő érzelmeink szabályozását:

  • a relaxáció napi gyakorlásával a kedvező testi hatások mellett érzelmeink hőfoka is csökken, és nyugodtabb lelkiállapotot élhetünk meg,
  • az elmetükre technika lehetővé teszi számunkra, hogy jelenlegi viselkedésünkkel szembenézve, nemet mondjunk rá, és a fehér keretes tükörben megjelenítsük azt a reagálásmódot, amit el akarunk, és el is fogunk érni. Ha ezt rendszeresen programozzuk hamarosan azt tapasztaljuk majd, hogy viselkedésünk változik,
  • a háromujj technika az állandó gyors segítség. Ha azt érzed, hogy hirtelen rádtör az indulat, vagy a szorongás, akkor ezzel az egyetlen mozdulattal sikerül leállítani a folyamatot,
  • a legnagyobb segítséget laboratóriumunkban kaphatjuk meg. Ebben a környezetben, a tanácsadóink által nyújtott biztonság ban gyakorolhatjuk érzelmeink kifejezését. Meghívhatjuk vendégségbe azt a személyt, aki a heves érzelmeket kiváltotta belőlünk, és szavakban mondjuk el neki, hogy mit éreztünk akkor. Ha egy helyzet okozott szélsőséges érzelmeket, akkor megtehetjük, hogy képernyőnkre kivetítjük ezt, és mintegy filmet nézve mondjuk el, hogy mit éreztünk akkor. A szavakba foglalás hamarosan olyan mélyen rögzül bennünk, hogy természetes viselkedésünkben is ez jelenik meg, a csendes szenvedés helyett.

Jó lenne, ha a köztudatban, az emberek gondolkodásában általánossá válna, hogy a testi egészség megőrzése mellett az érzelmi egészségre törekvés is fontos a betegségek kialakulásának megelőzése, és a gyógyulás folyamatában.

dr. Kígyós Éva

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Szeretnél-e tőlünk jó hírekkel és hasznos tanácsokkal teli hírlevelet kapni? Ha igen, javaslom iratkozz fel itt e hírlevélre!

Név:*
Email: *

* Az adataidat bizalmasan kezeljük.
A feliratkozással elfogadod a ÁSZF és Adatkezelési nyilatkozat